مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 09:102023-10-07پزشكي

تخم مرغ و این همه خواص برای سلامتی 


رییس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: مصرف یک عدد تخم مرغ در روز با 18 درصد کاهش احتمال سرطان سینه همراه است به ویژه وقتی همراه با میوه ها و سبزیجات مصرف شود.

- ایسنا/خراسان جنوبی رییس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: مصرف یک عدد تخم مرغ در روز با 18 درصد کاهش احتمال سرطان سینه همراه است به ویژه وقتی همراه با میوه ها و سبزیجات مصرف شود.

  سیده سمیه اصغری در گفت وگو با ایسنا به بهانه روز جهانی تخم مرغ اظهار کرد: تخم مرغ یکی از معدود غذاهای طبیعی است که قادر به تامین متعادل بسیاری از نیازهای تغذیه ای انسان است.

وی افزود: یکی از ویژگی های قابل توجه و وجه تمایز تخم مرغ ، ترکیب پروتیینی و حضور مواد مهمی مانند کولین و تولید کم انرژی در نتیجه مصرف تخم مرغ است؛ به طوری که تخم مرغ از دوران ما قبل تاریخ به عنوان یکی از مواد غذایی با ارزش محسوب می شده اما متاسفانه امروزه به دلایل غیر علمی و باورهای اشتباه تعداد قابل توجهی از افراد از مصرف آن امتناع می کنند در حالی که نقش تخم مرغ در سلامت تا حدی است که نباید از رژیم غذایی حذف شود.

ترکیبات تخم مرغ چیست؟ اصغری ادامه داد: یک تخم مرغ علی رغم تامین بسیاری از مواد مغذی ضروری برای بدن، فقط 75 کیلوکالری انرژی تولید می کند به همین دلیل خوردن تخم مرغ بر خل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخم مرغ و این همه خواص برای سلامتی 

تخم مرغ و این همه خواص برای سلامتی